resaigenomasien

Vi lever

Av Emma Wallenius - 11 januari 2016 06:06

Hallå!
Vi lever och är framme efter en ganska så dramatisk flygresa.
En annan resonär svimmade och de fick tillkalla efter doktor. Som vi förstod det verkade hon bättra sig efter någon timme. Vi hade även oturen att få ett par "alkisar" som granne som gjorde oljud och bråkade med personalen mest hela tiden.

Just nu sitter vi på en flygplats i Bangkok och ska flyga vidare till Phuket för att återhämta oss, energin är nästan helt borta då vi fått minimalt med sömn. Vi har hållt på rest över ett dygn nu så det ända vi längtar efter just nu är en säng.

Vi hörs när vi är nere i Phuket och ha fått återhämta oss lite!

Av Emma Wallenius - 21 januari 2016 15:05

2 timmar med färja från phi phi + bussresa på 20 min och vi är nu på Ao nang. Hit kom vi i förrgår. Hostelet vi bor på nu är rena drömmen. Ac,toa papper på toaletten,fräsch dusch. Ja u name it. Väldigt bra! Igår åkte vi över till Railey beach och ...

Av Emma Wallenius - 19 januari 2016 12:18

Vilken dag vi hade igår. Klev upp vid 05:30 för att be ge oss ut på vattnet och åka runt till olika öar. Vi började på maya bay. Oj vad vackert, och sanden den kändes silkeslen. Var verkligen värt att åka tidigt så de inte var så många turister d...

Av Emma Wallenius - 17 januari 2016 17:22

Gårdagens väder var inte riktigt med oss så vid 14-15 bestämde vi oss att dra på Stockholm syndrome för att köra lite beerpong med en kille från Sverige som heter Tim. Vi stannade där till sju sen gick vi hem för att duscha och byta om för att senare...

Av Emma Wallenius - 15 januari 2016 12:14

Okej, att blogga från ett land där man sällan ha wi-fi är inte så ultimat. Men här kommer ett efterlängtat inlägg. Patong var inte våran grej, asbra feststad om man gilla bas och va full konstant. Det var väldigt opersonligt där. Vi bodde som sagt...

Av Emma Wallenius - 30 december 2015 19:26

Bara 11 dagar kvar tills vi lämnar kalla Sverige för Sydostasien. 11 dagar tills vi kommer bo i våra väskor i 3 månader. Något som började som ett skämt för ett halvår sen är nu verklighet och så nära.    Tänkte svara på lite frågor idag so...